RIJSWIJK TALENT AWARD 2020

De Rijswijk Talent Award (RTA) is dè talentenjacht voor amateurkunstenaars in Rijswijk. Trias, centrum voor de Kunsten organiseert deze editie van de Rijswijk Talent Award samen met Museum Rijswijk en tal van andere lokale culturele kunstorganisaties. Met elkaar willen we talentontwikkeling stimuleren en meer aandacht geven aan beeldende kunst van amateurs in Rijswijk. De eerste drie edities waren gericht op podiumkunsten. Dit jaar richten we ons voor het eerst op beeldende amateurkunstenaars. Heb je een talent voor schilderen, tekenen, digitale kunst of 3D sculpturen? Wij zoeken amateurkunstenaars, van 8 tot 108 jaar, die met de Rijswijk Talent Award mee willen doen en kans maken op een mooie geldprijs van 500 euro en diverse exposities. De inschrijving voor de Rijswijk Talent Award 2020 is nu geopend!

THEMA: THUIS

Alle amateurkunstenaars wordt gevraagd werk in te leveren die te maken heeft met het thema ‘Thuis’. Heel toepasselijk in deze Coronatijd! Hiermee sluiten we aan bij hetzelfde thema als de Papier Biënnale in Museum Rijswijk dit jaar (28 juni-15 november).

VOORRONDES

Een jury maakt een selectie uit alle inzendingen. De genomineerde kunstenaars gaan door naar de voorronde en exposeren hun werk in winkelcentrum In de Bogaard op zaterdag 31 oktober en zondag 1 november. Iedereen kan drie verschillende werken aanleveren. Daar krijgen alle deelnemers feedback van deskundigen. De jury bepaalt uiteindelijk de top 3 en bezoekers aan de expo kiezen een publiekswinnaar.

FINALE

De drie finalisten en de publiekswinnaar exposeren op 14 en 15 november in Museum Rijswijk. Daar krijgen ze nog extra feedback van een professionele kunstenaar, wiens werk te zien is op de Papier Biënnale in Museum Rijswijk. Op zondag 15 november wordt de winnaar bekend gemaakt.

Aanmelden

Aanmelden kan tot zondag 11 oktober via rijswijktalentaward.nl. Hier vind je ook meer informatie over de wedstrijd, een FAQ en contactinformatie.